Borrelende WKO-installatie

Home Forums Woning Technische problemen en oplossingen Borrelende WKO-installatie

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profile photo of Sjoerd J. Sjoerd J. 2 jaren, 10 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Profile photo of Guido
    Guido
    Sleutelbeheerder

Vraagje: hoeveel geluid produceert de WKO in jullie berging? Bij mij wisselt het nogal, van geruisloos tot luid geborrel dat tot in de woonkamer hoorbaar is. Maar wat is normaal? Een van mijn buren zei dat haar wko klinkt als een frietpan waar je bevroren kroketten in gooit. Die is voor de zekerheid maar uitgeschakeld.

Wie weet meer?

Profile photo of Simon
    Simon
    Bijdrager

het probleem is lucht in de leidingingen, dit is makkelijk te verhelpen dooe het systeem te ontluchten met een ontluchtingsleuteltje. Ik had het ook en het gemeld bij mitros. Er is toen een monteur langs geweest en heeft het ontlucht en mij een sleuteltje gegeven. Omdat het systeem nieuw is en nog niet iedereen het gebruikt zit er nog veel valse lucht in. Zodra je het weer begint te horen moet je het weer ontluchten. dit kan helaas wel even duren.

Profile photo of Sjoerd J.
    Sjoerd J.
    Bijdrager

Tot nu toe hebben we nooit problemen gehad met onze WKO-installatie (behalve dan dat ie nu niet koelt door de storing in het gebouw). Maar toen ik vandaag thuis kwam van mijn werk kwam er een luid gebrom van de installatie af. Dit gaat nu al 5 uur zo door. Ik heb de installatie al ontlucht, maar dat hielp niet. Het geluid komt van de warmwaterleiding af (die met de piepschuim isolatie er omheen).

Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem (gehad)? En zo ja, (hoe) is het opgelost?

Het geluid is erg irritant, dus ik sta op het punt om de stekker uit de installatie te trekken. Weet alleen niet wat er dan gebeurt en of dit het probleem oplost.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Profile photo of Sjoerd J.
    Sjoerd J.
    Bijdrager

Update: uiteindelijk hebben we de installatie op de ‘vakantiestand’ gezet. Het gebrom heeft nog wel de hele nacht geduurd, maar de dag erna was het gelukkig voorbij. Het WKO systeem staat nu gewoon weer aan, zonder gebrom. Weet niet wat het probleem is geweest, maar ben blij dat het voorbij is :-) Hopelijk gebeurt het niet nog een keer.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.