Filters WTW

Home Forums Woning Tips Filters WTW

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Profile photo of Samantha Samantha 3 jaren, 2 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Profile photo of Guido
    Guido
    Sleutelbeheerder

De filters van je ventilatie (warmte-terugwininstallatie, WTW, hangt in je berging) moet je eigenlijk elk half jaar reinigen of vervangen. Als de filters moeten worden vervangen, komt dat ook op het display van de ventilatie te staan. Reinigen kan met een sopje, maar je krijgt ze nooit meer helemaal schoon. Het is daarom goed om minimaal een keer per jaar nieuwe filters te bestellen. Op je installatie zit een sticker met een code, waarmee je de eerste schone set gratis kunt bestellen.

Daarna zijn de filters te krijgen bij bijvoorbeeld Handyman of online bij Filterman.

Het type van de ventilatie is WH930 van Zehnder / J.E. StorkAir. Het filter dat je moet hebben heet artikelnummer 006040120.

De filters kosten 10 euro per set (je hebt er twee nodig). Als we ze gezamenlijk inkopen voor het complex, kan het een stuk goedkoper. 100 set kosten 650 euro, dus 6,50 per set. We zouden dan moeten kijken of iedereen mee wil doen.

Profile photo of Samantha
    Samantha
    Bijdrager

Hallo Guido,

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat ze vanuit Mitros de filters 1 keer per jaar komen vervangen.
    Lijkt mij ook niet meer dan logisch aangezien het een huurhuis is,maar je hebt gelijk want de eerste gratis set heb ik net vervangen en het is behoorlijk nodig hoor om ze na 1 jaar te vervangen!!!

groetjes Samantha.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.